Fredag 8 mars 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-03-08, 23:07:41
En gammal bild

Hejsan allihop! Veckan som har gått har jag haft fullt upp med att återhämta mig. Jag var såå trött efter resan och tidskillnaden osv. Men nu har vardagen rullat igång och allt börjar återgå till det normala.
Nu har vi praktik, denna och nästa vecka. Jag är på en advokatbyrå som heter Lorenius och partners. Vi har mest gått på rättegångar i både tingsrätten och hovrätten, och idag var vi på studiebesök på en advokatbyrå som sysslar med affärsjuridik. Trivs bra, tråkigt att det bara är 2 veckor.

Jahapp, såhär på en fredagskväll är väl alla 18 åringar ute och kalasar, och vad gör jag? Jo jag sitter och myser i soffan och kollar på OC och väntar på min älskling. Kvällen spenderades med min syster och hennes familj, mysigt.
Men det var allt för nu, pussar

Florida 2 mars 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-03-02, 01:10:00
Vi är söööta

Nu är det sista kvällen här i Florida. Känns skittråkigt. Saknar alla där hemma, men tråkiga vardagen och vädret o.s.v. lockar inte direkt. Men men, imorrn 7.30 åker vi mot Orlandos flygplats, flyger till Chicago och sedan vidare mot Arlanda. Vi landar 07:50 på söndag morgon.

De här två veckorna har i alla fall varit väldigt roliga, härliga och mysiga. Kan knappt förstå att tiden har gått så fort. Vi har solat, badat, shoppat och upplevt väldigt mycket. Vi har haft det kalas-bra med andra ord!

Aja, nu måste jag sätta fart och packa. Kommer nog inte ha tid att skriva förens jag är hemma, just so you know.
Puss

Vi igen ♥

Florida 24 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-24, 23:11:29
Hej! Nu sitter vi på hotellet här i Orlando och tar det lite lugnt innan vi ska ner till poolen och bada lite. Vi kom hit igår runt lunch, checkade in och gick och käkade lite KFC. Det var såå varmt så vi spenderade resten av eftermiddagen vid poolen. Sen gjorde vi oss iordning och gick ut och åt middag och såg oss omkring.
Poolen här är uppvärmd och precis lagom varm så vi tog ett kvällsdopp innan vi gick och lade oss.

Imorse gick vi upp och käkade en riktig amerikansk frukost. De hade våfflor, pannkakor, muffins, bacon, äggröra osv. Lite väl mycket med tanke på vad man är van med, men är man i Amerika så är man.
Tanken var ju att vi skulle till vattenlandet idag, men de sa att risken var stor att de stängde tidigt idag eftersom det fanns risk för regn, så vi sköt på det tills tisdag. Det är i för sig konstigt att man stänger ett vattenland på grund av regn, men så är det tydligen.
Istället har vi spelat basket och vart i Floridas största shoppinggalleria idag. Vi handlade en hel del både jag och Empa, och så åt vi lunch på Starbucks. Mys.

Planen imorgon är att vi åker till Island of Adventure (Universal Studios). Vi kommer åka rätt tidigt för att slippa de värsta köerna. Sedan tar vi vattenlandet Wet and Wild(haha) på tisdag innan vi åker.

Det var allt för denna gång, lägger upp bilder från senaste dagarna senare. Puss ♥

Florida 23 februari 2013

Allmänt / 2 Kommentarer / 2013-02-23, 14:12:21
Hejsan! Nu var det några dagar sen jag uppdaterade men tänker inte ens känna mig skyldig, är ju på semester !
Men dagarna har rullat på, vi har solat och badat och myst. Idag ska vi packa ihop våra grejer och åka upp till Orlando. Det känns både roligt och tråkigt. Roligt för att det ska bli kul med nått nytt (och jag ser ju väldigt mycket fram emot parkerna). Men också tråkigt för att vi måste åka härifrån, det här så himla fint här ju

Men nu måste vi gå upp och äta och packa ihop innan mamma får ett utbrott på oss, puss

Funny

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-21, 03:11:37
Hahahah lite smårolig

Florida 20 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-20, 15:22:24
Hejhej, tänkte börja med att berätta om gårdagen. Vi låg vid poolen och solade och sedan gick vi en sväng längs stranden. Haha och jag försökte intala emil att det är bra om man använder solskyddsfaktor åtminstone när man känner att solen börjar bli stark, men han vet ju såklart bättre än mig och så smorde han in sig med sololja. Gissa vilken färg han har nu? Den börjar på R och slutar på ÖD.
Sedan var det dags att fixa iordning sig och åka in mot Tampa. Där hämtade vi ut biljetterna och åt middag. Sedan började matchen typ halv åtta. Och vi satt typ högst upp, och jag är höjdrädd, men man vande sig. Tampa Bay Lightnings vann med 4-2. Sen va det direkt hem och sova. Man känner fortfarande av tidsskillnaden, man blir trött väldigt tidigt och vaknar tidigt också.

Nu sitter vi i alla fall och äter frukost på balkongen. Det ser lite molnigt ut så vi kanske tar en tur förbi shoppinggallerian.

Och här kommer lite bilder från igår ♥

Middagen igår, två minihamburgare och pommes i en strut haha

Från matchen

Florida 19 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-19, 17:03:04
Hej allihopa ! Nu sitter vi och chillar på balkongen, har nyss vart ute och gått typ en timme. Vi ska strax gå ner till poolen och sola och bada lite. Nu har vädret äntligen styrt upp sig, sol och varmt ! Ikväll ska vi på NHL match, Tampa Bay Lightnings mot Toronto Maple Leaves tror jag. Är ingen sportentusiast men ska ändå bli kul !

Igår åkte vi till en shopping galleria och handlade lite åt lunch. Sedan åkte vi hem, solade lite och sen gjorde vi oss iordning och gick ut och käkade.

Här kommer lite bilder från senaste dagarna

Vår bil

Vår bil igen

Söt liten restaurang där vi åt igår

Beachen

Ute och prommenerar lite

Här tar man en flagga när man går över vägen, haha !

Älskling på prommenad (ingen aning vad han gör med händerna haha!)

Nån som byggt en sköldpadda i sand

Poolen med stranden i bakgrunden

Palmer

Shoppade lite igår också

Det var allt för denna gång, puss ♥

Florida 18 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-19, 00:31:02

Kvällens solnedgång

Allmänt / 1 Kommentarer / 2013-02-18, 14:44:07
Pappa & vår bil i Miami

Jag & Emil i Miami

I Miami

En krokodil i Evergladesträsken

En till krokodil som av nån anledning täckte sig själv med gräs

Och en till krokodil

Och här va det krokodil-fest, 4 st som ligger och myser.

En liten krokodil

Hejsan! Här har ni lite bilder från gårdagen. Vi checkade ut och körde igenom Miami, riktigt häftigt måste jag säga. Sedan satte vi fart mot Everglades och längs vägen gick en liten flod eller å eller vad man ska kalla det för. Och längs heela vägen låg det krokodiler där och flöt eller chillade på land. Så nu har vi sett krokodiler så det räcker för denna semester.
Sen körde vi upp på västkusten och till North Redington Shore där vi nu ska bo i typ 1 vecka.

Nu idag ska vi ut och gå en morgonprommenad, sen får vi se vad vi hittar på, troligtvis lite shopping. Egentligen vill vi bara ut och sola och bada, men hela Florida är i chock eftersom det är iskallt (15 grader). En kille som uppträdde på restaurangen igår sa att han inte kunde spela piano för att han hade vart ute och rökt och nu var hans fingrar frusna. Hahahah han borde testa åka till Sverige nångång.
Men hur som helst så sa meterologen just: "This is our last cold day". Så vi sparar solandet och badandet tills imorrn.

Men nu ska vi sätta fart. Puss

Florida 17 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-17, 13:35:30
Holaaa amigos ! Nu är vi vakna och ligger och chillar med en Frappucino från Starbucks. Känner mig såå mycket bättre idag, pigg och glad. Vi ska upp och äta frukost och sedan checkar vi ut och åker som sagt över till Västkusten, yeeey. Jag uppdaterar senare idag om jag har tid och internet.
Hugs and kisses

Florida 16 februari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-17, 05:41:16
ÅH ÄNTLIGEN FRAMME ! Vilken helvetes jävla resa. Den var egentligen inte så farlig kanske, men nu är man heeelt slut. Först 9 timmar mellan Stockholm och NewYork. Sen väntade vi 3 timmar där innan vi till slut lyfte emot Miami, den flygningen tog väl runt 3 timmar. Var helt slut när vi kom fram klockan 21.30 här (typ 03.30 hemma om jag inte har fel). Var helt sjukt trött, hungrig, ont i halsjäveln och öm i hela kroppen. Men nu har vi ätit och duschat och ska sova, och imorrn sätter vi fart genom Everglades och sedan upp till North Redington Shores.

Pusss

14 februari 2013

Allmänt / 1 Kommentarer / 2013-02-14, 15:55:18

Glad alla hjärtansdag allihopa ! ♥
Denna dag har spenderats i skolan. Kulkul. Sedan svängde jag & Nathalie förbi centrum lite snabbt innan jag började röra mig hemåt.
Planerna för resten av dagen är väl film, godis och mys med min älskling Emil. Och så måste jag nog kolla igenom packningen och packa det sista.

Sedan vill jag bara skicka en extra puss&kram till Frida, min älskade vän som befinner sig på andra sidan jorden. Jag saknar dig ♥

11 januari 2013

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-11, 13:04:03

Hejsan hoppsan. Idag har jag varit i skolan men vi fick sluta redan innan lunch, så nu är jag hemma och ska försöka plugga lite, får se hur det går. Sen ikväll ska jag och träna också. Mer har jag inte planerat idag i alla fall. Puss

Underhållning

Allmänt / 0 Kommentarer / 2013-02-10, 23:41:13

Hahahah lite småkul, eller så är det jag som är alldeles för trött. Enjoy